شناسهٔ خبر: 175466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات برداشت اطلاعات رویه راه‌های استان قزوین آغاز شد

برداشت داده های روسازی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: دور جدید برداشت اطلاعات رویه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی کشور در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جبار قهاری گفت: با شروع دور جدید برداشت مکانیزه شاخص‌های ارزیابی رویه راه‌های شریانی و اصلی و فرعی، تیم نمایندگان شرکت مهندسین مشاور آزمایشگاه فنی ‌مکانیک خاک کشور به منظور برداشت داده‌های خرابی و ناهمواری محورها با استفاده از دستگاه RSP در استان قزوین مستقر شد.

وی اضافه کرد: این دستگاه برای تعیین و ارزیابی شاخص ناهمواری و خرابی رویه راه مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است هنگام حرکت بر روی روسازی، اطلاعاتی از خرابی رویه راه ارائه دهد.

قهاری ادامه داد: در عملیات برداشت اطلاعات و داده‌ها از خرابی راه‌ها با استفاده از دستگاه RSP ضمن تصویربرداری و اسکن دقیق راه‌های استان می‌توان به تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت راه‌ها دست یافت و براساس همان نتایج نسبت به اولویت‌بندی بهسازی رویه آسفالت و در نتیجه ‌ کاهش هزینه‌های بهسازی کمک کرد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در این دور از عملیات ۲ هزار و ۱۵۰کیلومتر از راه‌های استان قزوین مورد ارزیابی دستگاه RSP قرار خواهد گرفت.